ملت آمریکا رسانه ها وزارت خارجه دونالد ترامپ

ملت: آمریکا رسانه ها وزارت خارجه دونالد ترامپ اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی آینده منزل میلیاردی قالیباف چه می‌شود؟

«خانه «مهربان» مربوط‌ به دوره پهلوی اول است که در سال ٨٤ در فهرست میراث ملی ثبت شده است هست. شهرداری منطقه ١٢ این منزل و دو منزل اطراف را یکباره مرمت کرد و چندب

آینده منزل میلیاردی قالیباف چه می‌شود؟

آینده منزل میلیاردی قالیباف چه می شود؟

عبارات مهم : ایران

«خانه «مهربان» مربوط به دوره پهلوی اول است که در سال ٨٤ در فهرست میراث ملی ثبت شده است هست. شهرداری منطقه ١٢ این منزل و دو منزل اطراف را یکباره مرمت کرد و چندباره عوض کردن اوضاع و دکوراسیون داد و شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گاهی جهت بعضی جلسات و بازدیدهای خود در منطقه ١٢ به این منزل هم سر زده است ولی ساکن و مستقرشدنی در کار نبوده هست؛ به عبارتی شهردار تهرانی که جهت ساکنان منطقه ١٢ از کارگر و کسبه تا ساکنان و بازاریان منطقه یک نشین نسخه برگشت و ساکن شدن می پیچد، خودش در این محلات مستقر نمی شود تا این منطقه جهت آن تحول بزرگ آماده شود.»

به گزارش شرق؛«شهردار سابق پایتخت کشور عزیزمان ایران که جهت برگرداندن زندگی به قلب پایتخت کشور عزیزمان ایران تصمیم گرفت خودش در یکی از منزل های آن زندگی کند، مانند بسیاری از تصمیماتش، سریعتر از خودش پولش را جلو فرستاد؛ منزل را خریدند و ساختند ولی شهردار اثاث کشی نکرد و به آن چه جهت شهروندان توصیه می کرد، عمل نکرد و این گونه بود که منزل ای چند ده میلیاردی به نام منزل شهردار روی دست شهرداری ماند و حالا معاون محمدعلی نجفی می گوید این منزل را ساختمانی اداری می کنیم.

آینده منزل میلیاردی قالیباف چه می‌شود؟

شهردار مشهدی تهرانی ها در ١٢ سال گذشته کمی بعد از سکونت در شهرکی نظامی در منطقه ٤، از فرماندهی انتظامی به شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران رفت. از همان ابتدا بنای تکمیل پروژه های نیمه تمام پایتخت کشور عزیزمان ایران را گذاشت و این گونه بود که تونل رسالت و برج میلادی که سال ها باری بر روزانه تهرانی ها شده است بودند را تمام کرد. محمدباقر قالیباف بارها در همان سال های ابتدایی مسئولیت خود از این که به پایتخت کشور عزیزمان ایران آمده و تهرانی ها را نجات داده هست، حرف می زد و حتی با این جمله اش معروف است که: «هیچ وقت فکر نمی کردم یک روز من از مشهد بیایم و اینها (تونل رسالت و برج میلاد) را تکمیل کنم.»

قالیباف که از همان ابتدا دغدغه برابری امکانات و تأسیسات شهری جهت شرق و غرب و شمال و جنوب را داشت، بارها راجع به کمبودهای شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران صحبت می کرد و به همین علت است که بخش زیادی از توسعه بزرگراهی را به شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران تخصیص داده شده است داد و یکی از خطوط متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران هم سهم تهرانی های شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران شد. البته ساکن بودن شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت سال ها در شرق را نباید تنها علت این کارها دانست، زمین های دست نخورده و بلاتکلیف بسیاری که در شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران بوده و است نیز یکی از این دلایل بوده که دست شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران را بعد از درک نیازها به عنوان ساکن یک منطقه، باز گذاشته است.

«خانه «مهربان» مربوط‌ به دوره پهلوی اول است که در سال ٨٤ در فهرست میراث ملی ثبت شده است هست. شهرداری منطقه ١٢ این منزل و دو منزل اطراف را یکباره مرمت کرد و چندب

او حالا ساکن محله خواجه عبدالله انصاری هست. پیش تر زمانی که آخرین ایستگاه های مترو را در دوره مسئولیتش افتتاح می کرد، در جریان افتتاح ایستگاه خواجه عبدالله انصاری در خط ٣ مترو گفت: امروز به عنوان شهروندی که مترو به نزدیکی محل زندگی اش آمده، از پرسنل مترو تقدیر می کنم؛ چراکه آخر مترو به در منزل ما نیز رسید.

اما آیا این که مسئولی از شهردار و عضو شورای شهر تا یک مدیر جمهور، ساکن یک محله باشد در اوضاع آن محله یا منطقه شهری تفاوتی ایجاد می شود؟ این همان موضوعی بود که محمدباقر قالیباف به آن فکر کرده و برایش هم تصمیماتی گرفته بود.

او از همان سال های اول حضورش در بهشت به دنبال کم کردن فاصله شمال و جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران بود و انصافا در بسیاری از مؤلفه های زیرساختی و امکانات و المان های شهری با صرف پول های خود مردم در این عنوان تا حدی موفق بود ولی یکی از برنامه ریزی هایی که شهردار سابق پایتخت کشور عزیزمان ایران به همین جهت در ١٢ سال مسئولیتش بارها مطرح کرد و جهت آن پول و برنامه صرف کرد و موفق نبود، زنده کردن منطقه ١٢ پایتخت کشور عزیزمان ایران یا همان محدوده پایتخت کشور عزیزمان ایران قدیم بود. نوسازی بافت های فرسوده را از محلات منطقه ١١ و ١٢ و ٩ شروع کرد، ساخت سوله های بحران و الزهرا و زمین های چمن را از این مناطق شروع کرد، اصلاح های ترافیکی و اجتماعی و فرهنگی را در این مناطق به شکلی خاص اجرا می کرد؛ در حالی که بیشترین چالش های اجتماعی هم که در دوران خود تجربه کرد، مربوط به همین مناطق، به خاص منطقه ١٢ بود. او بارها در سخنان خود بر این که دوباره باید زندگی و زیست شهری را به منطقه ١٢، یعنی بافت تاریخی پایتخت کشور عزیزمان ایران برگرداند، صحبت می کرد ولی کارها عملی او جهت تحقق این نشانه چقدر جدی، اجرایی و موفق بود؟

آینده منزل میلیاردی قالیباف چه می‌شود؟

قالیباف می خواست جهت محله ای که شاید نیمی از بافت مسکونی آن تبدیل به انبار، خرابه و اتاقک هایی جهت زندگی شبانه کارگران شهرستانی و افاغنه و گوشه های دنج جهت معتادان و کارتن خواب ها شده، چه کند که نتوانست؟ شهردار سابق پایتخت کشور عزیزمان ایران می خواست جهت بازاری که هنوز نمی تواند جهت کابل های رهاشده برق و تلفن و سیم های متعدد بدون صاحب ولی خطرناک، تعیین وظیفه کند، چه طرح ضربتی ای را اجرایی کند؟ او بارها از زندگی روزانه و فوت شبانه منطقه ١٢ صحبت کرد. از اصلاح حد فاصل مجلس شورای اسلامی تا منطقه مولوی پایتخت کشور عزیزمان ایران سخن گفت و افزود: با اجرای طرح جامع بهارستان یقینا منطقه مولوی نیز تحت تأثیر این منطقه قرار خواهد گرفت.

بسیاری از بازاریان قدیم پایتخت کشور عزیزمان ایران که این محدوده را ترک و در مناطق یک و ٣ ساکن می شوند، با طرح جامع یقینا به همین منطقه برگشته و محل کار و زندگی ارزش را در منطقه ١٢ گزینش خواهند کرد. او سال ٩٠ در نشستی با مجلس شورای اسلامی که راجع به طرح های ساماندهی اطراف مجلس برنامه می ریختند، گفت: «بسیاری از بازاریان قدیم پایتخت کشور عزیزمان ایران که این محدوده را ترک کرده و در مناطق یک و ٣ سکونت می کنند، با طرح جامع بهارستان یقینا به همین منطقه برگشته و محل کار و زندگی ارزش را در منطقه ١٢ گزینش خواهند کرد.» طرحی که قالیباف از آن صحبت می کند، احتمالا همان طرحی است که بعد از شش سال جمع زیادی از شهروندان تهرانی در محدوده مرکزی پایتخت کشور عزیزمان ایران درگیر آن هستند؛ یک خیابان مهم و پردسترسی به نام خیابان «مردم» هم کلا به روی مردم بسته شده است است.

«خانه «مهربان» مربوط‌ به دوره پهلوی اول است که در سال ٨٤ در فهرست میراث ملی ثبت شده است هست. شهرداری منطقه ١٢ این منزل و دو منزل اطراف را یکباره مرمت کرد و چندب

تا اینجا شهردار سابق پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت منطقه ١٢ خیری را که خودش دنبالش بوده، نداشته هست. او در ادامه برنامه ریزی های پر خرج شهری که جهت منطقه ١٢ اجرائی کرد تا منطقه ١٢ زنده شود، روی منزل های تاریخی و قدیمی این منطقه که بافتی ارزشمند دارند، دست گذاشت. تعداد زیادی از منزل های معروف و مربوط به شخصیت های سیاسی، هنری، فرهنگی و منزل – کاخ ها مرمت و با عوض کردن کاربری دوباره فعال شدند و بسیاری دیگر با توجه بخشی از سرمایه گذاران تبدیل به رستوران و سرای سنتی شدند و در این میان شهرداری منطقه ١٢ دست روی تعدادی از منزل های تاریخی گذاشت که یکی از آنها در ادامه به نام منزل شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران آشنا شد.

محمدباقر قالیباف در یکی از بازدیدهای یکباره خود از منطقه ١٢ اعلام کرد که شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران صد منزل تاریخی در محدوده محله عودلاجان و بافت تاریخی پایتخت کشور عزیزمان ایران شناسایی و خریداری کرده تا معاونان و مدیران ارشد شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در آنها ساکن شوند، خودش هم به عنوان نخستین نفر از مجموعه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در بافت تاریخی عودلاجان ساکن می شود. این خبر از آن خبرهای یکباره و تأثیرگذاری بود که تا مدت ها موجی مثبت جهت شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران داشت؛ شهرداری که در همه این ١٢ ساله همواره در آستانه ورود به مسابقه های انتخاباتی بود ولی آینده این منزل و ساکنان آن و شهروندانی که امیدوار به عوض کردن در منطقه خود بودند، چه شد؟

آینده منزل میلیاردی قالیباف چه می‌شود؟

خانه گزینش شده است به نام منزل «مهربان» مربوط به دوره پهلوی اول است که در سال ٨٤ در فهرست میراث ملی ثبت شده است هست. شهرداری منطقه ١٢ این منزل و دو منزل اطراف را یکباره مرمت کرد و چندباره عوض کردن اوضاع و دکوراسیون داد و شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گاهی جهت بعضی جلسات و بازدیدهای خود در منطقه ١٢ به این منزل هم سر زده است ولی ساکن و مستقرشدنی در کار نبوده هست؛ به عبارتی شهردار تهرانی که جهت ساکنان منطقه ١٢ از کارگر و کسبه تا ساکنان و بازاریان منطقه یک نشین نسخه برگشت و ساکن شدن می پیچد، خودش در این محلات مستقر نمی شود تا این منطقه جهت آن تحول بزرگ آماده شود.

این منزل چندده میلیاردی و ارزشمند که در این سال ها تقریبا استفاده ای از آن نشده هست، حالا با رویکردهای تازه معاونت شهرسازی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران تبدیل به دفتر مدیریت بافت تاریخی شده است است و معاون محمدعلی نجفی گفته است: «خانه ای در کوچه امام زاده یحیی در منطقه ١٢ وجود داشت که قرار بود شهردار سابق در آنجا ساکن شود که این اتفاق نیفتاد. حال این منزل تاریخی به معاونت واگذار و به اداره تبدیل شده است است تا از حالت تاریخی و فرهنگی خارج نشود.»

هر چند که این کارها شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با هر رویکرد و هر مدیریتی نوعی جیب به جیب جهت شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران محسوب می شود ولی مسئله این است که از این همه برنامه ریزی و پول خرج شده است و راه باز جهت ساخت وساز، همچنان مردم منطقه ١٢ منفعتی نبرده و سرشان بی کلاه است و منفعت این اتفاقات را سرمایه گذارانی برده اند که به موقع توانستند آن صد منزل دیگری را که تبدیل به رستوران و سفره منزل شدند، تبدیل به احسن کنند. کالبد منطقه ١٢ که امروز راجع به آن صحبت می کنیم از کالبد منطقه ١٢ که ١٠ سال قبل راجع به آن صحبت می شد و می شناختیم فرسوده تر، آسیب دیده تر و پرمعتادتر شده است است.»

واژه های کلیدی: ایران | زندگی | تاریخی | تهرانی | شهردار | قالیباف | شهرداری | تهرانی ها | شهردار تهران | محمدباقر قالیباف


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار