ملت آمریکا رسانه ها وزارت خارجه دونالد ترامپ

ملت: آمریکا رسانه ها وزارت خارجه دونالد ترامپ اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی کمبود پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه وسایل حمل‌ونقل عمومی چقدر است؟

سال‌ها است که مسئولان و مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران همگی بر روی لزوم تلاش جهت کم کردن آلودگی هوا تأکید می‌کنند ولی راه‌های مختلفی جهت رسیدن به این نشانه وجود

کمبود پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه وسایل حمل‌ونقل عمومی چقدر است؟

کمبود پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه وسایل حمل ونقل عمومی چقدر است؟

عبارات مهم : ایران

سال ها است که مسئولان و مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران همگی بر روی لزوم تلاش جهت کم کردن آلودگی هوا تأکید می کنند ولی راه های مختلفی جهت رسیدن به این نشانه وجود دارد که یکی از آنها توسعه حمل ونقل عمومی هست. شاید جواب دادن به این سؤال که پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه وسایل حمل ونقل عمومی چقدر کمبود دارد، بتواند تا حدی، مشکل طی کردن مسیر را به سمت اوضاع ایده آل توضیح دهد.

این روزها که بحث طرح ترافیک تازه مطرح هست، موافقان اجرای آن بر روی تأثیرش بر برطرف آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران تأکید می کنند ولی مخالفان اعتقاد دارند که تا هنگامی که حمل ونقل عمومی در پایتخت گسترش پیدا نکند، دردآلودگی هوا تسکین پیدا نخواهد کرد. پاسخ اعضای شورای شهر به این دسته از منتقدان این است که یکی از اهداف اجرای طرح ترافیک جدید، ایجاد درآمد و هزینه کردن این درآمد جهت توسعه حمل ونقل عمومی هست. جهت اینکه بفهمیم دعوا بر سر چه چیزی هست، بد نیست نگاهی به کمبودهای پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه وسایل حمل ونقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی بیندازیم.

کمبود پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه وسایل حمل‌ونقل عمومی چقدر است؟

مترو: کمبود 2 هزار واگن

از سال 80 که نخستین خط مترو راه اندازی شد تاکنون سامانه قطار زیر زمینی پایتخت کشور عزیزمان ایران یکی از بااهمیت ترین وسایل حمل ونقل عمومی محسوب می شود. این وسیله زیاد از همه به خاطر اینکه می تواند عالی ترین کمک جهت کم کردن آلودگی هوا باشد زیاد از هر وسیله دیگری مورد توجه قرار گرفته هست. ولی با همه اهمیت آن، حاشیه های که راجع به طلب دولت و کمبود بودجه برایش پیش آمده، باعث شده است بعد از گذشت 16 سال، مترو فقط بار 17 درصد کل حمل ونقل عمومی پایتخت کشور عزیزمان ایران را به عهده بگیرد درصورتی که طبق مصوبه آلودگی هوا 30 درصد حمل ونقل پایتخت کشور عزیزمان ایران باید به وسیله خطوط ریلی انجام شود این یعنی هنوز 13 درصد از آنچه در برنامه های شهری بر دوش مترو گذاشته شده، زمین مانده است.

با وجود این آمارها اگر مترو بخواهد به سهم 30 درصدی خود در حمل ونقل برسد غیر از توسعه خطوط ریلی، باید حدود 6 میلیون مسافر جابه جا کند و بیش از 3 هزار واگن داشته باشد ولی در حال حاضر متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران فقط هزار و 230 هزار واگن دارد و با وجود اینکه بسیار زیاد از ظرفیت استانداردش مسافر جا به جا می کند فقط 3 میلیون نفر از مترو استفاده می کنند این یعنی پایتخت کشور عزیزمان ایران نزدیک به 2 هزار قطار کم دارد. به گفته مسئولان سابق و فعلی شهرداری، جهت اینکه کمبود مترو در پایتخت کشور عزیزمان ایران بر طرف شود 22 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز هست.

سال‌ها است که مسئولان و مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران همگی بر روی لزوم تلاش جهت کم کردن آلودگی هوا تأکید می‌کنند ولی راه‌های مختلفی جهت رسیدن به این نشانه وجود

اتوبوس: فاصله حداقل 5 هزارتایی تا ایده آل

زمانی ناوگان اتوبوس رانی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در حمل ونقل شهری به ایده آل می رسد که در تحقق سهم ۲۹ درصدی جابجایی مسافران موفق باشد. یعنی اینکه با 11 هزار اتوبوس بتواند 5 میلیون مسافر را روزانه جابه جا کند. ولی به گفته مسئولان تا رسیدن به این آمار فاصله زیادی وجود دارد.

مشکل اول به ماجرای ناتمام فرسودگی اتوبوس های پایتخت کشور عزیزمان ایران بازمی گردد که سال هاست ادامه دارد و در حالی که کمبود زیادی در زمینه تعداد اتوبوس های پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد، از رده خارج کردن اتوبوس های فرسوده از تناوب حمل ونقل کار راحت ای به نظر نمی رسد. به گفته مدیر کمیسیون حمل ونقل شورای شهر، پایتخت کشور عزیزمان ایران در حال حاضر با وجود اتوبوس های فرسوده 2 هزار اتوبوس کم دارد . البته این عدد نیاز اورژانسی است وگرنه به گفته فرماندار پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت اینکه نیاز واقعی پایتخت کشور عزیزمان ایران تأمین شود حداقل 3 هزار اتوبوس دیگر مورد نیاز هست. تا زمانی که این کمبودها برطرف نشود، نمی توان اتوبوس های فرسوده را از شهر جمع کرد.

کمبود پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه وسایل حمل‌ونقل عمومی چقدر است؟

در حال حاضر 6 هزار و 268 اتوبوس در روز تردد می کند که بیش از 50 درصد آنها یعنی 3 هزار 563 اتوبوس فرسوده هستند. به طور کلی بر اساس اسناد بالادستی تا سال 1404 تعداد اتوبوس های پایتخت کشور عزیزمان ایران باید به عدد 11 هزار برسد و اگر روند اضافه کردن اتوبوس ها به ناوگان حمل و نقل عمومی، با همین روند فعلی پیش برود، تحقق چنین چشم اندازی ممکن به نظر نمی رسد. مخصوصاً هنگامی که بدانیم جهت این کار حداقل هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تاکسی: زیاد از حد استاندارد

طبق استاندارهای جهانی تاکسی باید کمترین سهم را در حمل ونقل عمومی داشته باشد در حالی که پایتخت کشور عزیزمان ایران شهر تاکسی ها به نظر می رسد و آنها بیشترین نقش را در سیستم حمل ونقل عمومی دارند. گویا در پایتخت کشور عزیزمان ایران بار کمبود وسایل حمل و نقل عمومی دیگر به دوش تاکسی ها قرار گرفته است تا جایی که در حال حاضر 30 درصد وظیفه حمل ونقل مسافران درون شهری را تاکسی ها انجام می دهند. در برنامه توسعه حمل ونقل شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران این سهم باید به 20 درصد برسد.

سال‌ها است که مسئولان و مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران همگی بر روی لزوم تلاش جهت کم کردن آلودگی هوا تأکید می‌کنند ولی راه‌های مختلفی جهت رسیدن به این نشانه وجود

با نگاه به اوضاع شهرهای توسعه یافته می بینیم که حتی با رسیدن به این نشانه هم، راه زیادی تا استانداردهای جهانی باقی می ماند چون در این شهرها، تاکسی ها فقط 5 درصد حمل ونقل عمومی را بر عهده دارند. ضمن اینکه هنگامی که آمارها می گویند 30 درصد مسافران درون شهری از تاکسی استفاده می کنند، تاکسی های خطی و گردشی در آمار آورده می شوند و خودروهای شخصی که به صورت گذری مسافرگیری می کنند و همینطور تاکسی های آنلاین که به تازگی وارد شبکه حمل و نقل عمومی شده است اند در این آمارها محاسبه نشده اند. به طور کلی گفته می شود که 4 میلیون تهرانی روزانه از انواع تاکسی ها جهت آمد و شد استفاده می کنند. بعد در این بخش نه تنها کمبودی وجود ندارد بلکه باید برنامه ریزی های شهری به سمتی برود که بخش زیادی از مسافران تاکسی ها به سمت استفاده از اتوبوس و مترو هدایت شوند.

گفتنی است که سه محوری که مطرح شد، جدا از سایر زیرساخت هایی است که باید فراهم شود تا استفاده از وسایل شخصی در پایتخت کشور عزیزمان ایران کم شود. زیرساخت هایی مانند توسعه پیاده راه ها، توسعه مسیرهای دوچرخه رو و… که به هرکدام از آنها هم باید به صورت مبسوط پرداخت.

کمبود پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه وسایل حمل‌ونقل عمومی چقدر است؟

اعتمادآنلاین

واژه های کلیدی: ایران | تاکسی | اتوبوس | اتوبوس | وسایل شخصی | هوای پایتخت | حمل و نقل عمومی | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار